<< Nazaj na seznam objav
11/06/2025
NAČRT INTEGRITETE

NAČRT INTEGRITETE

 

NAČRT INTEGRITETE

OSNOVNE ŠOLE DOBROVA

Dobrova, maj 2025

VSEBINA

PODATKI O ZAVEZANCU IN ODGOVORNI OSEBI ZA NAČRT INTEGRITETE. 3

TEMPERATURNA MAPA. 5

TVEGANJA – TABELE. 6

  1. IME TVEGANJA: ZAHTEVA NEETIČNEGA ALI NEZAKONITEGA RAVNANJA. 6
  2. IME TVEGANJA: ZAŠČITA ZAPOSLENIH KOT PRIJAVITELJEV KORUPTIVNIH, NEZAKONITIH IN DRUGIH NEETIČNIH RAVNANJ 9
  3. IME TVEGANJA: NEDOVOLJENO SPREJEMANJE DARIL. 12
  4. IME TVEGANJA: NEUPOŠTEVANJE NASPROTJA INTERESOV. 17
  5. IME TVEGANJA: NEDOVOLJENO LOBIRANJE. 20
  6. IME TVEGANJA: NEDOVOLJENI VPLIVI 24
  7. IME TVEGANJA: TVEGANJA V ZVEZI Z ZAPOSLOVANJEM.. 24
  8. IME TVEGANJA: TVEGANJA V ZVEZI Z NEGOSPODARNIM RAVNANJEM Z JAVNIMI SREDSTVI 28
  9. IME TVEGANJA: JAVNA NAROČILA. 31
  10. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PODARJANJE OCEN ZARADI DARIL, USLUG ALI GROŽENJ 37
  11. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: SPREJEM OTROK V JAVNI ZAVOD. 39
  12. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: NADZOR NAD PREMOŽENJSKIM STANJEM.. 41
  13. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PREJEMANJE DONACIJ 42
  14. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PROTIKORUPCIJSKA KLAVZULA. 44

REGISTER TVEGANJ KORUPTIVNIH, PROTIPRAVNIH ALI DRUGIH NEETIČNIH RAVNANJ 46

SKLEP O IMENOVANJU DELOVNE SKUPINE ZA OBLIKOVANJE NAČRTA INTEGRITETE. Napaka! Zaznamek ni definiran.

  1. ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITETE. Napaka! Zaznamek ni definiran.
  2. ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITETE. Napaka! Zaznamek ni definiran.
  3. ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITETE. Napaka! Zaznamek ni definiran.

ZAKLJUČNO POROČILO DELOVNE SKUPINE. Napaka! Zaznamek ni definiran.

LETNO POROČILO ……..……………………………………………………………………………………………………………………..55

SKLEP O IMENOVANJU SKRBNIKA INTEGRITETE………………………………………………………………………………..59

 

PODATKI O ZAVEZANCU IN ODGOVORNI OSEBI ZA NAČRT INTEGRITETE

 

IME ZAVEZANCA: Osnovna šola Dobrova

 

NASLOV ZAVEZANCA: Cesta 7. maja 20, 1356 Dobrova

 

MATIČNA IN DAVČNA ŠTEVILKA ZAVEZANCA: matična številka: 5084415000, davčna številka: SI 13274546

 

KONTAKTNI E-NASLOV ZAVEZANCA (glavna pisarna, splošni e-naslov): o-dobrova.lj@guest.arnes.si

 

KONTAKTNI TELEFON ZAVEZANCA: (01) 360 12 20

 

PREDSTOJNIK/ODGOVORNA OSEBA: ravnateljica Sonja Bregar Mazzini

 

DATUM OCENE TVEGANJ: 27. 5. 2025

 

IME IN PRIIMEK POOBLAŠČENCA ZA INTEGRITETO: Nina Smej

 

KONTAKTNI E-NASLOV POOBLAŠČENCA ZA INTEGRITETO: nina.smej@osdobrova.si

 

KONTAKTNI TELEFON POBLAŠČENCA ZA INTEGRITETO: 01 360 12 20

 

 

OPOMBA: ______________________________

 

TEMPERATURNA MAPA

Temperaturna mapa z orientacijskimi opisi vrednosti:

Verjetnost

Kaj to pomeni v konkretni organizaciji?

MAJHNA:

Redko (izjemni primeri)

Pomeni, da se dogodek še ni zgodil oziroma se je zgodil le enkrat pred več leti.

VEČJA:

Možno (tveganje se lahko uresniči srednjeročno)

Pomeni, da se je dogodek že zgodil; da se lahko zgodi v naslednjih 5-ih letih in se lahko večkrat ponovi (več kot 1-krat letno).

VISOKA :

Verjetno/skoraj gotovo (tveganje se bo kratkoročno zelo verjetno uresničilo, lahko tudi večkrat)

Pomeni, da se je dogodek že zgodil; da se lahko zgodi v naslednjem letu oziroma v naslednjih nekaj mesecih ter se večkrat ponovi (mesečno, tedensko…).

 

Posledice

Kaj to pomeni v konkretni organizaciji?

MAJHNA:

Majhna finančna škoda, izvajanje ni ogroženo, ni sodnih posledic, ugled ni ogrožen.

Pomeni, da posledic praktično ni - za odpravo nastanka dogodka so potrebni majhni ukrepi.

VEČJA:

Zmerna finančna škoda, potrebno reorganizirati aktivnosti, kratkoročno zmanjšanje ugleda.

Pomeni, da so posledice za organizacijo precej pomembne - potrebno je reorganizirati določene problematične aktivnosti ter odpraviti povzročeno škodo.

VISOKA:

Pomembna/izjemna finančna škoda, potreba po spremembi načrtov, sprememba organizacije, poslanstvo in temeljne aktivnosti so ogrožene, grožnja sodnih postopkov, izgube ugleda in zaupanja.

Pomeni bistvene posledice za organizacijo - potrebni so posegi v temeljne dejavnosti in aktivnosti organizacije ter velika finančna sredstva za odpravo povzročene škode.

 

TVEGANJA – TABELE

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami

1.     IME TVEGANJA: ZAHTEVA NEETIČNEGA ALI NEZAKONITEGA RAVNANJA

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis (Kodeks ravnanja javnih uslužbencev) obstaja, vendar se ne uporablja

Javni zavod trenutno nima sprejetega svojega etičnega kodeksa ter pri delu upošteva in uporablja Kodeks ravnanja javnih uslužbencev (Uradni list RS, št. 8/01).

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

V javnem zavodu OŠ Dobrova je od 12.5.2022 veljaven interni pravilnik o  preprečevanju korupcije.

Zaposleni so bili seznanjeni tudi s smernicami KPK, predstavljen (na pedagoških sejah) pa jim je bil tudi Priročnik (KPK) o uresničevanju načrta integritete in  Smernice  (številka: 0074-1/2024/2 43001 (29.11.2024) Komisije za preprečevanje Korupcije.

2

Predpis (Kodeks ravnanja javnih uslužbencev) obstaja, a ni jasen

Zavezanec uporablja Kodeks ravnanja javnih uslužbencev sprejet s strani Vlade Republike Slovenije, ki je dovolj jasno napisan.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Predpis (Kodeks ravnanja javnih uslužbencev) obstaja, a ga zaposleni ne poznajo

Zaposleni poznajo Kodeks ravnanja javnih uslužbencev in so bili o njemu obveščeni. Dodatno obveščanje zaposlenih trenutno ni potrebno.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Ne upoštevajo predpisa (Kodeks ravnanja javnih uslužbencev) pri svojem delovanju

Zaposleni so o Kodeksu ravnanja javnih uslužbencev ustrezno obveščeni. Zaposleni pri svojem delovanju upoštevajo določila Kodeksa. V kolikor bi prišlo do morebitnih kršitev, bi sodelavci to hitro zaznali ter obvestili pristojne osebe o kršitvi. Ker so zaposleni ustrezno ozaveščeni, je verjetnost neupoštevanja predpisov zelo majhna.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Zaposleni ne prijavijo zahtev po neetičnem ali nezakonitem ravnanju

Do zahtev po neetičnem ali nezakonitem ravnanju znotraj OŠ še ni prišlo.  

OŠ je sprejela Navodilo o postopku prijave koruptivnega ravnanja in zaščite prijavitelja na OŠ Dobrova.

Zaposleni so ustrezno ozaveščeni ter bi morebitno neetično ali nezakonito ravnanje tudi prijavili. Za ta namen je zavezanec vzpostavil tudi  e-naslov, na katerega lahko posameznik sporoči oz. prijavi zahtevo po neetičnem ali nezakonitem ravnanju – nina.smej@osdobrova.si. Zaposleni so o tem ustrezno obveščeni.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Proces zaščite prijavitelja ni ustrezno načrtovan

OŠ ima sprejet Pravilnik o preprečevanju korupcije znotraj katerega se nahajajo tudi določila o zaščiti prijavitelja. Do morebitnih koruptivnih ravnanj znotraj javnega zavoda še ni prišlo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami

2.     IME TVEGANJA: ZAŠČITA ZAPOSLENIH KOT PRIJAVITELJEV KORUPTIVNIH, NEZAKONITIH IN DRUGIH NEETIČNIH RAVNANJ

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, vendar se ne uporablja

Zaposleni pri svojem delu uporabljajo določila Pravilnika o preprečevanju korupcije.

Do prijav morebitnih koruptivnih, nezakonitih in drugih neetičnih ravnanj še ni prišlo, kar je posledica dobrega delovnega okolja ter posledično dejstva, da so zaposleni ustrezno ozaveščeni.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Izobraževanje zaposlenih na obravnavanem področju in tudi na povezanih področjih.

 

 

 

 

2

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a ni jasen

Na podlagi  Pravilnika o preprečevanju korupcije so zaposleni obveščeni o tem, komu lahko prijavijo morebitno koruptivno ravnanje ter na kakšen način se zagotavlja varstvo prijavitelja.  Pravilnik o preprečevanju korupcije je jasen ter ga zaposleni pri svojem delu tudi upoštevajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposleni bodo obveščeni o novitetah na pedagoških konferencah. Novo zaposlene se obvešča o vseh internih predpisih in ustaljeni praksi v času sklenitve delovnega razmerja, ko se mu vroči tudi: Obvestilo zaposlenim v zvezi z integriteto in preprečevanjem korupcije in tudi obvestilo o seznanjenosti z ostalimi internimi akti, ki veljajo v javnem zavodu. Celoten načrt integritete in tudi interni akti bodo dostopni tudi na spletni  strani OŠ.

Tam bo dostopen tudi skupni seznam prejetih daril.

3

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a ga zaposleni ne poznajo

Zaposleni so bili o predpisu obveščeni na pedagoški konferenci, objavljen pa je tudi na oglasni deski javnega zavoda, zato se smatra da vsi zaposleni določila predpisa poznajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Zaposleni nimajo ustreznih znanj

Prijav oz. morebitnih koruptivnih dejanj v javnem zavodu še ni bilo.

Če bi prišlo do koruptivnega ravnanja znotraj javnega zavoda so zaposleni ozaveščeni o tem, da morajo ravnanje prijaviti.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Zaposleni ne izvajajo ukrepov za zaščito prijaviteljev

Še ni prišlo do primera, ko bi bilo potrebno ukrepe za zaščito prijavitelja tudi izvajati. Do sedaj ukrepov za zaščito prijavitelja še ni bilo potrebno izvajati.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Proces zaščite prijavitelja ni ustrezno načrtovan

Proces zaščite prijavitelja bo ustrezno načrtovan glede na potrebe javnega zavoda. Do prijavljanj morebitnih koruptivnih ravnanj ali kršitev še ni prišlo.

Sprejet je bil Pravilnik o preprečevanju korupcije.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

Da bo  tveganje ostalo obvladano tudi v prihodnje, so potrebni nekateri ukrepi, ki bodo pripomogli k temu da bo proces zaščite prijaviteljev formalno in jasno načrtovan ter v skladu z normativnimi spremembami in da bo zaščita tudi dejansko izvedena.

 

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami

3.     IME TVEGANJA: NEDOVOLJENO SPREJEMANJE DARIL

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREPI

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Seznam daril ne obstaja

Javni zavod ima v skladu s sprejetim Pravilnikom o načinu razpolaganja z darili vzpostavljen seznam daril, vendar pa do sprejemanja daril nad določeno vrednostjo še ni prišlo, zato na seznamu zaenkrat še ni vpisov.

V zvezi s tem se uporablja tudi Obrazec o evidentiranju daril in potrdilo o izročitvi obrazca o evidentiranju darila.

Seznam daril za preteklo leto, četudi na njem ni vpisov, zavezanec posreduje Komisiji do 31. marca tekočega leta, preko elektronskega obrazca, dostopnega na spletnih straneh Komisije.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Zavezanec bo pričel z bolj pogostimi izobraževanji zaposlenih na tem področju.

 

Predvsem v času ob zaključku šolskega leta, ko se prejemanje daril najpogosteje izvaja.

 

O pravilih in primernih praksah bomo seznanili tudi učence na razrednih urah, starše pa na pogovornih urah in roditeljskih sestankih.

2

Zaposleni nimajo ustreznih znanj za ravnanje z darili

Zaposleni imajo ustrezna znanja v zvezi z ravnanjem z darili. Zaposleni so obveščeni o svojih zakonskih obveznostih in seznanjeni z določili sprejetega in ažuriranega  Pravilnika o načinu razpolaganja z darili.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Starše in zaposlene bomo obveščali in izobraževali tudi preko spletne strani (elektronske pošte) in na osebnih srečanjih (na uvodnih roditeljskih sestankih bodo razredničarke opozorile starše na pravila glede daril).

Razmislilo se bo tudi o možnosti opozarjanja na portalih, ki jih uporabljajo učitelji pri svojem delu.

 

 

3

Predpis (Pravilnik o načinu razpolaganja z darili) ni dostopen/ne obstaja

Pravilnik o načinu razpolaganja z darili  obstaja ter je dostopen, zaposleni so bili o njegovi vsebini obveščeni na pedagoški konferenci, objavljen pa je tudi na oglasni deski javnega zavoda.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

Nadaljevalo se bo z obveščanjem zaposlenih glede sprememb pri določilih, ki zadevajo sprejemanja daril in njihove višine.

 

4

Predpis (Pravilnik o načinu razpolaganja z darili) obstaja, a je nerazumljiv

Pravilnik o načinu razpolaganja z darili je razumljiv, zaposleni na podlagi določil Pravilnika poznajo svoje obveznosti v zvezi s prijavljanjem daril.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Ker nerazumevanje in težave nastopijo pri določitvi vrednosti prejetega darila se bo nadaljevalo s pojasnjevanjem na kakšen način pravilno določiti vrednost prejetega umetniškega dela. V teh primerih bo vrednost darila ocenila komisija ali se bo v dvomu izvedla zunanja cenitev.

5

Predpis (Pravilnik o načinu razpolaganja z darili) obstaja, a je zastarel (neprimeren)

Pravilnik o načinu razpolaganja z darili je bil sprejet. Pravilnik je bil  ažuriran (v letu 2021) in ni zastarel ter upošteva trenutno veljavna zakonska določila.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Ni skrbnika seznama daril

Skrbnik seznama daril je Valerija Božič, tajnik VIZ OŠ Dobrova.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

7

Zaposleni ne poznajo kriterijev za vpis daril v evidenco

Zaposleni v skladu z določili Pravilnika  o načinu razpolaganja z darili ter zakonskimi določili poznajo kriterije za vpis darila v evidenco.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

V dilemi pa se zaposleni lahko posvetujejo tudi s člani komisije za pripravo/ažuriranje  načrta integritete.

8

Zaposleni darila prijavljajo po svoji presoji ali jih sploh ne prijavljajo

Zaposleni bi darilo prijavili če bi bilo to potrebno. Zaposleni daril ne sprejemajo, zato posledično do prijave darila še ni prišlo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

V javnem zavodu je bil sprejet dogovor, da se prijavljajo čisto vsa prejeta darila v vrednosti nad 50 EUR in da v dvomih skrbnik svetuje ali ga je potrebno vpisati.

9

Ni nadzora nad izvajanjem predpisa (Pravilnik o načinu razpolaganja z darili)

Formalnega nadzora nad izvajanjem določb predpisa, ki se vežejo na sprejemanje daril, ni.

Izvaja se neformalni nadzor znotraj javnega zavoda, saj gre za majhno OŠ, kjer se zaposleni med seboj poznajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Nadzor izvajajo člani komisije za pripravo/ažuriranje načrta integritete in tudi vodstvo šolo.

10

Ni nadzora nad sprejemanjem in prijavljanjem daril

Do sedaj ni prišlo do sprejemanja, prijavljanja daril. Neformalni nadzor je vzpostavljen. Tudi partnerske šole so obveščene o tem, da se npr. prek Erasmusa ne sme nositi daril nad določeno vrednostjo ipd.

Formalni nadzor nad sprejemanjem daril ni vzpostavljen, se pa neformalni nadzor izvaja znotraj javnega zavoda.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Nadzor izvajajo člani komisije in vodstvo šole.

11

Sprejem ali zahteva darila za opravo ali opustitev dolžnega ravnanja

Zaposleni upoštevajo zakonske obveznosti ter so ustrezno ozaveščeni. Trenutno znotraj javnega zavoda še ni prišlo do sprejema ali zahteve darila za opravo ali opustitev dolžnega ravnanja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se na to redno opozarja na periodičnih pedagoških konferencah ter pisno po elektronski pošti.

Skupina tveganj v zvezi z nasprotjem interesov

4.     IME TVEGANJA: NEUPOŠTEVANJE NASPROTJA INTERESOV

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a se ne uporablja

Javni zavod ima sprejet Pravilnik o preprečevanju korupcije, s katerim so zaposleni seznanjeni in ga pri svojem delu tudi uporabljajo. 

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

Zaposlene se bo periodično obveščalo in izobraževalo o primerih, ko bi lahko prišlo do nasprotja interesov.

 

 

2

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a ga zaposleni ne poznajo

Zaposleni Pravilnik o preprečevanju korupcije ter dolžnost upoštevanja nasprotja interesov poznajo in to pri svojem delu tudi upoštevajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Nepozornost uradnih oseb na dejansko ali možno nasprotje interesov pri sprejemanju odločitev

Zaposleni so pozorni na morebitno nasprotje interesov, vendar pa do dejanskega ali možnega nasprotja interesov še ni prišlo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Preverjanja nasprotja interesov se preverja ob vseh tveganih situacijah.

4

Ne obstajajo navodila/ kriteriji za izločitev pri sodelovanju ali odločanju v zadevah, kjer okoliščine izkazujejo možnost ali dejansko nasprotje interesov

V Pravilniku o preprečevanju korupcije so opredeljena nekatera določila, ki jih morajo zaposleni upoštevati v primeru možnega nasprotja interesov. Zaposleni se zavedajo, kdaj obstaja dolžnost izločitve iz odločanja ter bi se, če bi bilo to potrebno, iz odločanja tudi izločili.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

V primeru, da bi pri katerem predmetu samo ena učiteljica (likovna in glasbena umetnost lahko ocenjevala učenca) ali ko bi edina zaposlena v svetovalni službi – omogočila spregled kakšnega prekrška in vzgojnega ukrepa) bila bližnja sorodnica učenca, bi proces ocenjevanja bil izveden še pod posebej natančnim nadzorom drugih učiteljic.

 

5

Neobveščanje predstojnika ali komisije o obstoju ali možnosti obstoja nasprotja interesov ob nastopu službe ali med njenim opravljanjem

Zaenkrat še ni prišlo do situacije ko bi se morala uradna oseba zavezanca izločiti iz postopka odločanja o posamezni zadevi.

Zaposleni so opozorjeni o svoji dolžnosti izločanja iz postopka odločanja ter obveznosti da o tem obvestijo svojega predstojnika, kot to določa 38. člen ZIntPK.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Ta obveza je na seznamu opravil odgovornih oseb.

6

Zaposleni ne preneha z opravljanjem dela v zadevi, v kateri je prišlo do nasprotja interesov

V javnem zavodu do takega primera še ni prišlo. Javni zavod poizkuša preprečiti morebitno nasprotje interesov skladno z 38. členom ZIntPK. Posameznik bi takoj prenehal z opravljanjem dela v zadevi, pri kateri bi prišlo do nasprotja interesov.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Pripravijo se interna organizacijska navodila, ki definirajo ukrepanje v takšnih primerih. 

7

Predstojnik ne ukrepa, čeprav je bil o nasprotju interesa obveščen

V primeru nasprotja interesov bi predstojnik javnega zavoda ustrezno ukrepal.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

8

Predstojnik sam ne ravna skladno z določbami o preprečevanju nasprotja interesov

Predstojnik javnega zavoda pri svojem delu ravna v skladu z določili o preprečevanju nasprotja interesov, ki so zajeti v ZIntPK in v internem aktu javnega zavoda – Pravilniku o preprečevanju korupcije.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami

5.     IME TVEGANJA: NEDOVOLJENO LOBIRANJE

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, vendar se ne uporablja

Pravilnik o preprečevanju korupcije je sprejet na ravni javnega zavoda in vsebuje določbe o lobiranju. Pravilnik in omenjene določbe zaposleni pri svojem delu tudi uporabljajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Ker večini zaposlenim to področje strokovno ni blizu< se zanje pripravi tudi interno izobraževanje.

2

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a ni jasen

Pravilnik je jasno napisan in zaposleni pri svojem delu upoštevajo določila tega Pravilnika.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Z dodatnimi  predstavitvami in izobraževanji se bo dosegla jasnost predpisa tudi v smislu, da bo pravilnik jasen tudi zaposlenim, ki jim to področje ni strokovno ni blizu. 

3

Predpis (Pravilnik o preprečevanju korupcije) obstaja, a ga zaposleni ne poznajo

Zaposleni poznajo besedilo Pravilnika o preprečevanju korupcije. O Pravilniku so zaposleni obveščeni na pedagoških konferencah, zborih delavcev in preko oglasne deske. Zaposleni imajo kadarkoli možnost vpogleda v Pravilnik.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Zaposleni ne upoštevajo predpisa (Pravilnik o preprečevanju korupcije) pri svojem delovanju

Zaposleni upoštevajo besedilo Pravilnika, vendar pa zaenkrat do lobiranja znotraj javnega zavoda še ni prišlo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se bo izobrazilo tudi s pravili v primeru lobiranja.

5

Zaposleni ne preverijo ali je lobist, ki želi lobirati v njihovi organizaciji registriran lobist

Do lobiranja znotraj javnega zavoda še ni prišlo. Zaposleni se zavedajo, da lahko preverijo ali je oseba registriran lobist na spletni strani Komisije za preprečevanje korupcije, ter bi to v primeru zaznanega lobiranja tudi storili.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se bo opozarjalo, da morajo vedno preveriti ali gre za registriranega lobista ali osebo, ki bi lahko vplivala na sprejem odločitve npr.  kateri učbenik in delovni zvezek naj učitelj izbere/predpiše za uporabo v izobraževalnem procesu.

6

Zaposleni ne zahteva identifikacije lobista

Zaposleni v javnem zavodu bi v primeru lobiranja izvedli identifikacijo lobista.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se izobrazi, da bodo znali prepoznati kdo je lobist in da se jih opozarja, da se mora taka oseba tudi uradno identificirati kot registriran lobist.

7

Zaposleni ne odkloni stika z lobistom, čeprav je nastalo nasprotje interesov

Do nasprotja interesov še ni prišlo. Prav tako ni prišlo od stikov z lobisti. Zaposleni so ozaveščeni o tem, da ne smejo sodelovati z lobistom v zvezi s katerim bi lahko prišlo do nasprotja interesov. Zaposleni nimajo družinskih članov, ki bi bili registrirani lobisti.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se seznanja, da morajo odkloniti stik v takšnih primerih.

8

Zaposleni ne poroča komisiji prepovedanih ravnanjih lobistov

Zaposleni so ustrezno ozaveščeni ter bi zaznali morebitna prepovedana ravnanja lobistov. Do prepovedanih ravnanj lobistov še ni prišlo, zato zaposleni Komisiji do sedaj še niso poročali. V primeru prepovedanih ravnanj bi se o tem nemudoma obvestilo Komisijo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Ko in če bo prišlo do prepovedanih ravnanj, bodo zaposleni o tem poročali. Na to obvezo se jih bo vseskozi opozarjalo.

9

Zaposleni ne sestavi zapisa o stiku z lobistom, ki ga mora posredovati svojemu predstojniku in komisiji

Povezava na vzorec zapisnika Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi z lobiranjem je objavljena v Pravilniku o preprečevanju korupcije. Če bi prišlo do lobiranja bi zaposleni izdelal zapisnik ter ga posredoval svojemu predstojniku ter Komisiji. Trenutno do stikov z lobisti še ni prišlo, zato zaposleni zapisov o stiku z lobistom še niso izdelovali.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene bomo seznanili, kaj mora vsebovati zapis o stiku z lobistom.

10

Sodelovanje z neregistriranimi lobisti

Javni zavod še ni sodeloval z neregistriranimi lobisti. Tudi sicer so zaposlene osebe poučene o tem, katera dejanja pomenijo lobiranje, ter z neregistriranimi lobisti ne bi sodelovali. 

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene bomo seznanili tudi o tem, kdo je neregistriran lobist in zakaj z njimi ne smejo sodelovati.

 

11

Vpliv neregistriranih lobistov na procese odločanja

Trenutno do neregistriranega lobiranja še ni prišlo, zato tudi ni prišlo do vplivanja na procese odločanja znotraj javnega zavoda. Tudi sicer bi zavezanec odklonil stik z neregistriranim lobistom takoj ko bi zaznal, da gre za tovrstnega lobista.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Preprečevali bomo tako stike, kot možnosti vplivanja na procese odločanja.

12

Opustitev, pomanjkljiv nadzor predstojnika

Nadzornik izvaja neformalni nadzor nad lobiranjem znotraj javnega zavoda. Morebitno nedovoljeno lobiranje bi se hitro odkrilo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Med zaposlenimi in tudi širše obstaja  neformalni nadzor, ki bi kršitve opazil.

 

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami

6.     IME TVEGANJA: NEDOVOLJENI VPLIVI

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

 

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Zaposleni ne prijavijo nedovoljenih vplivov

Zaposleni so ustrezno ozaveščeni ter bi morebiten nedovoljen vpliv ustrezno prijavili.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Ker obstaja možnost, da bi tudi zaradi nepoznavanja, kaj dejansko je nedovoljeno vplivanje, lahko prišlo do ne-prijav, se bo izvedlo še interno izobraževanje.

2

Zaposleni zaradi neznanja ne prepoznajo nedovoljenih vplivov

Zaposleni so ustrezno ozaveščeni ter bi morebiten nedovoljen vpliv ustrezno prepoznali.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Uvedli bomo dodatna izobraževanja zaposlenih, prvo predvidoma po koncu šolskega leta.

3

Zaposleni ne ločijo nedovoljenih vplivov od nezakonitega lobiranja

Zaposleni ločijo nedovoljen vpliv od nedovoljenega lobiranja ter bi v primeru morebitnega koruptivnega ravnanja ustrezno ukrepali.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Uvedli bomo dodatna izobraževanja zaposlenih,  prvo predvidoma po koncu šolskega leta .

 

 

7.     IME TVEGANJA: TVEGANJA V ZVEZI Z ZAPOSLOVANJEM

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Kriteriji za zaposlitev niso vnaprej in jasno določeni

Kriteriji za zaposlovanje so določeni glede na sistematizacijo delovnih mest. Pri tem javni zavod upošteva zakonodajo in določa kriterije skladno z njo. Znotraj javnega zavoda se zaposlovanje izvaja po potrebi in skladno z zakonodajo.  

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Spremljanje relevantne zakonodaje in primerov, ki so se izkazali za kršitev pravil.

Konkretno: da je nedovoljeno podajanja mnenja o primernosti za opravljanje funkcije ravnateljice s strani župana (odločba KPK glede Občine Brda) v času izbirnega postopka. Edini, ki lahko poda mnenje je v imenu občine občinski svet.

2

Postopek zaposlitve ni transparenten

Postopek zaposlitve je vnaprej ustrezno opredeljen in je transparenten, saj se na podlagi izpolnjevanja razpisnih pogojev ter ocene iz razgovora da določiti najustreznejšega kandidata ter to tudi naknadno argumentirati. Javni zavod pri zaposlovanju upošteva veljavno zakonodajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Nove člane izbirnih komisij se seznani s pravili izbornih postopkov.

 

 

3

Testi pri selekciji kandidatov za zaposlitev se razkrijejo vnaprej privilegiranim posameznikom

Javni zavod se v primeru izbire kandidatov ne poslužuje testov za izbiro kandidata, z njimi opravijo samo razgovor in menijo, da to zadostuje, saj imajo zaposleni narejen strokovni izpit.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

V primeru, da bi bilo potrebno izbor narediti s pomočjo testov, bi se test hranilo v zaklenjeni omari, da bi se maksimalno omejila dostopnost do njega.

4

Neupoštevanje nasprotja interesov pri izbirnih komisijah in pri odločevalcu

V primeru možnega nasprotja interesov bi se posameznik izločil iz članstva pri izbirnih komisijah oz. ne bi bil odločevalec pri izbiri kandidata. Do tega primera trenutno še ni prišlo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se znova opozori na upoštevanje pravil na tem področju in se preverja ali morda ne prihaja do nasprotja interesov pred imenovanjem komisije.

5

Pomanjkljivo dokumentiran postopek izbire kandidatov

Javni zavod vodi v okviru izbire kandidatov zapisnik o izbiri kandidatov. Vse kandidate se obvešča o tem, da so bili izbrani. Postopek izbire kandidatov je ustrezno dokumentiran.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Postopek je dokumentiran na ustrezen način.

Podatki se obdelujejo in hranijo v skladu z določili ZVOP-2.

6

Nedokumentiran postopek izbire kandidatov

Postopek izbire kandidatov je dokumentiran ter omogoča, v primeru morebitnih pritožb neizbranih kandidatov, utemeljitev ustreznosti izbranega kandidata. Pritožb na izbiro do sedaj ni bilo oz. ne pomnijo, da bi kdaj bile.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Komisijo se opozarja na zadostno dokumentiranost postopka in o razlogih zakaj je to potrebno.

7

Kriteriji za napredovanje niso jasni in vnaprej določeni

Javni zavod pri napredovanju zaposlenih upošteva državna določila v zvezi z napredovanjem zaposlenih, ki izhajajo iz Uredbe o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede in nazive. Kriteriji za napredovanje so jasno določeni v navedeni uredbi, znotraj javnega zavoda se izvaja postopek preverjanja in ugotavljanja pogojev za napredovanje v višji plačni razred.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

8

Postopki napredovanja niso transparentni

Postopki napredovanja zaposlenih so ustrezno transparentni.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

Skupina tveganj, ki jih posameznim zavezancem za njihovo upravljanje določi komisija

8.     IME TVEGANJA: TVEGANJA V ZVEZI Z NEGOSPODARNIM RAVNANJEM Z JAVNIMI SREDSTVI

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Neobstoječ nadzor nad ravnanjem z javnimi sredstvi

Znotraj javnega zavoda se izvajajo vsakoletne revizije.

Nadzor finančnega poročila, finančnega načrta, revizije izvaja Občina Dobrova – Polhov Gradec in pristojna ministrstva.

Znotraj javnega zavoda se vsako leto izvaja popis sredstev.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

2

Pomanjkljiv nadzor nad ravnanjem z javnimi sredstvi

Nadzor nad ravnanjem z javnimi sredstvi je trenutno ustrezen.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zaposlene se kljub temu seznanja z novimi zakonskimi določili (po ZJN-3) in primeri dobre prakse ravnanja z javnimi sredstvi.

3

Slabo načrtovanje porabe javnih sredstev

Poraba javnih sredstev je načrtovana v okviru proračuna ter je ustrezno načrtovana glede na sredstva, ki jih ima javni zavod na razpolago. Zaradi vsakokratnega preverjanja, nadzorov in revizij s strani Sveta zavoda, Občine in pristojnih ministrstev ne more priti do slabo načrtovane porabe javnih sredstev, zato je tveganje obvladano.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Načrtuje se sodelovanje s sosednjimi zavodi pri oddajanju javnih naročil za istovrstne storitve in naročila blago s ciljem, da bi z višjimi naročilom dosegli nižjo ceno.

4

Neurejena dokumentacija v postopkih ravnanja z javnimi sredstvi

Dokumentacija v zvezi z ravnanjem z javnimi sredstvi je ustrezno načrtovana.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Tovrstne naloge se načrtuje izvesti v obdobju manjše obremenjenosti.

5

Evidence o ravnanju z javnimi sredstvi niso vzpostavljene

Popis sredstev je vzpostavljen ter se izvaja vsako leto v skladu z zakonskimi roki.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Pomanjkljive evidence o ravnanju z javnimi sredstvi

Evidenca se vodi natančno ter skorajda ni mogoče, da posamezna poraba javnega sredstva ne bi bila evidentirana.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

7

Transparentnost postopkov ravnanja z javnimi sredstvi

V primeru prodaje ali nakupa določenega sredstva lahko ravnatelj javnega zavoda izključno poda svoj predlog. Javni zavod ne more razpolagati z javnimi sredstvu brez soglasja ustanovitelja (občine).

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

8

Sledljivost dokumentov o ravnanju z javnimi sredstvi

Javni zavod zagotavlja sledljivost dokumentov o ravnanju z javnimi sredstvi.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Načrtuje se uvedba elektronskega poslovanja in arhiviranja v skladu z  Zakonom o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih (ZVDAGA)

9

Združevanje funkcij načrtovanja in izvedbe v eni osebi

Znotraj javnega zavoda funkcije načrtovanja in izvedbe niso združene v eni osebi.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Zavod si bo prizadeval za ustrezno kadrovsko spopolnjenost, da ne bo možnosti in potrebnosti opravljanja dveh funkcij.

10

Za pogodbe niso določeni skrbniki

Javni zavod ima znotraj vsake pogodbe določene skrbnike pogodbe.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Za  skrbnike se izvedejo izobraževanja, da bodo lahko ti svoje naloge opravljali v skladu z zakonodajo in dobro prakso.

 

Skupina tveganj v zvezi z javnimi naročili

9.     IME TVEGANJA: JAVNA NAROČILA

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Neustrezno načrtovanje potreb organov

Načrtovane potrebe organa za prihodnje leto so opredeljene znotraj proračuna, načrta in pogodbe, ki je podpisana z ustanoviteljem – Občino Dobrova – Polhov Gradec.  Večja naročila izvaja ustanovitelj javnega zavoda – Občina Dobrova – Polhov Gradec, npr. za prevoz otrok. Morebitna manjša javna naročila se izvedejo na podlagi naročilnic, glede na obstoječe potrebe in skladno z zakonodajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

2

Pomanjkljivo načrtovanje investicije (neustrezni investicijski dokumenti)

Za večja javna naročila ima javni zavod izdelane investicijske dokumente (DIP), ki so ustrezno načrtovani saj še ni bilo potrebno sklepati aneksov k večjim javnim naročilom.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Neutemeljena uporaba izjem v smislu odmika od uporabe pravil ZJN-3

Javni zavod pri izvajanju javnih naročil ne uporablja izjem v smislu odmika od uporabe pravil ZJN-3.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Neutemeljena delitev javnih naročil v več manjših

Javni zavod ne deli javnih naročil na več manjših.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Neustrezna specifikacija - specifikacija predmeta (tehnična dokumentacija) prilagojena značilnostim enega ponudnika

Tehnična dokumentacija je izdelana glede na predvideno izvedbo del. Specifikacija predmeta javnega naročila je izdelana na način, da lahko znotraj javnega naročila sodeluje čim več sposobnih ponudnikov. Tehnična dokumentacija ni prilagojena posameznemu ponudniku.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Neustrezen izračun ocenjene vrednosti naročila (vpliva na izbiro vrste postopka in na presojo ustreznosti ponudbe)

Javni zavod v primeru dvoma o vrsti postopka, glede na ocenjeno vrednost, uporablja vrsto postopka, ki je namenjen za višjo vrednost javnega naročila (odprti postopek).

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

7

Vpliv neregistriranih lobistov na oblikovanje potreb (vrsto, obseg)

Zaposleni poznajo določila, ki se nanašajo na lobiranje ter bi o morebitnem neregistriranem lobiranju poročali svojemu predstojniku. Zaradi ustrezne ozaveščenosti ter poznavanja zakonodaje neregistrirani lobisti na oblikovanje potreb ne bi vplivali.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

8

Neutemeljena uporaba manj konkurenčnega postopka javnega naročanja (npr. postopka s pogajanji brez predhodne objave)

Javni zavod v primeru večjih javnih naročil večinoma izvaja odprt postopek javnega naročanja ter redko uporablja manj konkurenčne postopke javnega naročanja.

Večja naročila izvaja ustanovitelj javnega zavoda – Občina Dobrova – Polhov Gradec, npr. za prevoz otrok.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

9

Nejasnost razpisne dokumentacije in/ali objave javnega naročila

Vsak ponudnik ima možnost postavljanja vprašanj znotraj Portala javnih naročil, lahko tudi osebno ali preko telefona. Javni zavod na vprašanja in nejavnosti tudi redno odgovarja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

10

Naročnik pri pripravi ponudbe zahteva vpisovanje istih podatkov v več različnih obrazcev

Javni zavod zahteva od ponudnikov, da izpolnijo več obrazcev, vendar pa se podatki znotraj njih večinoma ne ponavljajo. Razpisna dokumentacija je enostavna, saj se želi naročniku ter ponudnikom olajšati pripravo (in izbiro) ponudbe javnega naročanja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

11

Omogočitev vpogleda v tehnično specifikacijo javnega naročila vsem zainteresiranim potencialnim ponudnikom hkrati, pred rokom za oddajo ponudb

Vsi zainteresirani ponudniki imajo možnost vpogleda v tehnično dokumentacijo pred rokom za oddajo ponudb.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

12

Pogoji oz. merila za izbor so določeni nesorazmerno

Merilo za izbor je večinoma najnižja cena ponudnika.

Pri naročilih na področju prehrane upoštevajo Uredbo o zelenem javnem naročanju, katere zahteve so v razpisno dokumentacijo umeščene kot pogoji za ponudnike.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

13

Nejasnost pogojev za ugotavljanje sposobnosti

Pogoji za ugotavljanje sposobnosti so jasno opredeljeni ter sorazmerni glede na javno naročilo, v primeru morebitnih nejasnosti imajo ponudniki možnost postavljanja vprašanj na Portalu javnih naročil.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

14

Nedoločenost meril - brez teže posameznih (pod)meril

V javnem razpisu se ne uporabljajo podmerila za odločanje o izbranem izvajalcu javnega naročila.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

15

Preveliko število (pod)meril

V javnem razpisu se ne uporabljajo podmerila za odločanje o izbranem izvajalcu javnega naročila.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

16

Omilitev pogojev glede na objavljene

Razpisne pogoje javni zavod naknadno po odpiranju ponudb ne spreminja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

17

Ne-določitev števila krogov pogajanj (kadar so ta dopustna) oz. ne - določitev objektivnega kriterija za zaključek pogajanj

Javni zavod se do sedaj pri javnih naročilih ni odločal za izvedbo postopka s pogajanji, zato je to tveganje obvladano.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

18

Pomanjkljiv nadzor naročnika nad izvajanjem posameznih določil pogodbe

Nadzor nad večino javnih naročil izvaja ravnatelj. Glede na kvaliteto dobljenega blaga ponudnika, vsak posameznik ki uporablja blago izvede neformalni nadzor, v smislu vračila blaga, ki ni ustrezno.

Odgovorna oseba za ponudbe je ravnatelj.

Do pomanjkljivega nadzora še ni prišlo.

Večja gradbena dela izvaja občina Dobrova – Polhov gradec, manjša popravila izvajajo sami v okviru finančnega načrta, vse na naročilnico.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

19

Neutemeljeno sklepanje aneksov za več del, nepredvidena dela, nujna dela, dodatno naročena dela

Aneksov ni bilo sklenjenih.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

20

Sklepanje aneksov brez izvedenega ustreznega postopka

Do aneksov lahko pride, vendar pa se aneksi ne sklepajo, saj gre za premajhna javna naročila.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

10. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PODARJANJE OCEN ZARADI DARIL, USLUG ALI GROŽENJ

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis obstaja, a se ne uporablja

Skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (Uradni list RS, št. 52/13), učitelji preverjajo znanje in ga ocenjujejo samostojno. Ravnatelj tega ne more nadzirati, saj je učiteljem odločanje zaupano skladno z opravljenim strokovnim izpitom. Grožnje so, vendar so zaposleni ozaveščeni o tem, da morajo ocenjevati skladno s svojo presojo in prijaviti morebitne grožnje pristojnemu organu.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

2

Predpis obstaja, a ni jasen

Predpisi na ravni države so jasni in razumljivi.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Predpisa zaposleni ne poznajo

Zaposleni so seznanjeni s predpisom.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Predpis poznajo, a se ne ravnajo po njem

Zaposleni se ravnajo po predpisih.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Ni nadzora nad izvajanjem predpisa

Nadzor nad izvajanjem ocenjevanja izvaja ravnatelj.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Merila so določena nesorazmerno

Merila so določena ustrezno.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

7

Pomanjkljiv nadzor nad kriteriji ocenjevanja

Kriteriji ocenjevanja so ustrezno nadzorovani. Kriteriji so objavljeni, zaposleni so z njimi seznanjeni, učenci in starši so prav tako s tem seznanjeni. Kriteriji so vnaprej določeni.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

 

11. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: SPREJEM OTROK V JAVNI ZAVOD

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis obstaja, se ne uporablja

Ustanoviteljica javnega zavoda, Občina Dobrova-Polhov Gradec, je sprejela Pravilnik o sprejemu otrok v vrtec in plačevanju oskrbnine v Občini Dobrova - Polhov Gradec. Pravilnik se uporablja s strani zaposlenih v javnem zavodu.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

2

Predpis obstaja, a ga zaposleni ne poznajo / niso seznanjeni z njim

Zaposleni so s Pravilnikom seznanjeni in ga poznajo. Deluje tudi petčlanska komisija za sprejem otrok v vrtec, ki ravna skladno z določbami veljavnega Pravilnika.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Ni nadzora nad izvajanjem predpisa

Ravnatelj izvaja nadzor nad izvajanjem Pravilnika. Ravnatelj je tisti, ki nosi odgovornost in mu je naložena denarna kazen, če so otroci nepravilno sprejeti v vrtec. Nadzor se izvaja redno in ažurno, zato ni veliko možnosti, da bi prišlo do kršitev in posledično glob.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Merila za izbor so določena nesorazmerno

Merila za izbor otrok so določena v Pravilniku o sprejemu otrok v vrtec sorazmerno.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Preveliko število meril

Merila za izbor otrok so določena v Pravilniku o sprejemu otrok v vrtec in jih ni preveč. Merila so opredeljena tako, da ustrezajo.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Sklepanje pogodb brez ustreznega postopka

Tudi pogodbe so pripravljene po ustreznih postopkih.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

7

Pomanjkljiv nadzor nad izvajanjem določil pogodbe

Nadzor nad izvajanjem določil pogodbe izvaja ravnatelj.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

12. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: NADZOR NAD PREMOŽENJSKIM STANJEM

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Seznam zavezancev za prijavo premoženjskega stanja ne obstaja

Javni zavod ima vzpostavljen seznam zavezancev za prijavo premoženjskega stanja ter ga je Komisiji tudi že posredoval.

Na seznamu zavezancev javnega zavoda so ravnatelj, računovodja in vodja prehrane. Pri zadnjih dveh gre za osebi, odgovorni za javna naročila.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

 

2

Ni določene osebe za vodenje in ažuriranje seznama

Za vodenje in ažuriranje seznama zavezancev je odgovorna Valerija Božič.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Predpis o prijavi premoženjskega stanja ni dostopen

Znotraj javnega zavoda je sprejet Pravilnik o preprečevanju korupcije. V njem so zapisana tudi določila o prijavi premoženjskega stanja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

13. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PREJEMANJE DONACIJ

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Predpis o prejemanju donacij ne obstaja

Uporabljajo se določbe veljavne zakonodaje – Zakona o javnih financah  (ZJF, Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US.)

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

 

 

 

Posledica:

 

 

 

Skupna ocena:

 

 

 

 

2

Višina donacij ni omejena

Javni zavod donacij trenutno ne prejema, zato višina ni opredeljena in omejena. 

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Donacija se lahko prejema tako od pravnih kot tudi fizičnih oseb

Javni zavod donacij trenutno ne prejema.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Donacije se prejemajo na podlagi lastne presoje brez opredeljenega razloga podelitve donacije

Javni zavod donacij trenutno ne prejema.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

5

Pri prejemu donacije se ne upošteva določil v zvezi z nasprotjem interesov

Pri prejemanju donacij se upoštevajo določila Pravilnika o preprečevanju korupcije v zvezi z nasprotjem interesov. V preteklosti je javni zavod prejel dve donaciji.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

6

Ne izvaja se nadzora nad prejemanjem donacij

Nadzor nad prejemanjem donacij izvaja ravnatelj.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

14. IME TVEGANJA ZAVEZANCA: PROTIKORUPCIJSKA KLAVZULA

ZAP. ŠT.

DEJAVNIKI TVEGANJA

OBSTOJEČI UKREP

OBVLADOVANJE DEJAVNIKA TVEGANJA

SKUPNA OCENA TVEGANJA

PREDLAGANI UKREPI /

OPIS UKREPA

1

Organizacija v pogodbe v vrednosti nad 10.000 eurov (brez DDV-ja) s ponudniki storitev, blaga ali izvajalci del ne vpisuje protikorupcijske klavzule

Javni zavod v pogodbe v vrednosti nad 10.000 eurov (brez DDV-ja) vpisuje protikorupcijsko klavzulo, ki je določena v Zakonu in v Pravilniku o preprečevanju korupcije. Zavezanec in zaposleni pri zavezancu so seznanjeni s tem, da je potrebno protikorupcijsko klavzulo navajati v vseh pogodbah, katerih predmet presega vrednost 10.000 € brez DDV-ja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Opredelitve glede protikorupcijske klavzule so vsebovane v internem pravilniku, ki ureja to področje.

Skrbno pa se protikorupcijska klavzula dodaja tudi v pogodbe in anekse k obstoječim pogodbam, ki presegajo 10.000 € brez DDV-ja.

 

Posebna skrb se namenja preverjanju ali je klavzula vsebovana v predlogu pogodbe, ki jo je predlagala druga pogodbena partnerica.

2

Organizacija v primeru pogodb v vrednosti nad 10.000 eurov (brez DDVja) ne pridobi izjave oziroma podatkov o udeležbi fizičnih ali pravnih oseb v lastništvu ponudnika

Javni zavod ob izbiri izvajalca pridobi podatke o udeležbi fizičnih ali pravnih oseb v lastništvu ponudnika.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

3

Nadzor nad udeležbo fizičnih ali pravnih oseb v lastništvu ponudnika se ne izvaja

Nadzor nad udeležbo fizičnih ali pravnih oseb v lastništvu ponudnika se izvaja.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

4

Organizacija kljub predložitvi lažne izjave oziroma neresničnih podatkov o lastništvu ponudnika ne ugotovi ničnosti pogodbe

Če bi javni zavod ugotovil da so podatki iz izjave o lastništvu ponudnika lažni, bi v skladu z zakonskimi obveznostmi ugotovil ničnost pogodbe.

 je obvladan

 je delno obvladan

 ni obvladan

 

 

REGISTER TVEGANJ KORUPTIVNIH, PROTIPRAVNIH ALI DRUGIH NEETIČNIH RAVNANJ

REGISTER TVEGANJ KORUPTIVNIH, PROTIPRAVNIH ALI DRUGIH NEETIČNIH RAVNANJ

PREDLOGI DELOVNE SKUPINE - ZBIRNA TABELA PREDLAGANIH UKREPOV

DOLOČI ODGOVORNA OSEBA/VODSTVO INSTITUCIJE

Skupina tveganja

Opis tveganja

Ocena tveganja

Ukrepi v pristojnosti zavezanca

Nosilec ukrepa

Rok

Ukrepi v pristojnosti drugih organov

Opombe

POTRJEVANJE UKREPOV DELOVNE SKUPINE -

VODSTVO/

PREDSTOJNIK

PRIORITETA UKREPA

1 – UKREP BOMO IZVEDLI V 3 MESECIH

2 – UKREP BOMO IZVEDLI V 6-9 MESECIH

3 – UKREP BOMO IZVEDLI V 1-2 LETIH

4 – UKREP BOMO IZVEDLI V ROKU 5 LET

Skupina tveganj v zvezi z nasprotjem interesov

Neobveščanje predstojnika ali komisije o obstoju ali možnosti obstoja nasprotja interesov ob nastopu službe ali med njenim opravljanjem

Verjetnost:

X

 

 

Posledica:

X

 

 

Skupna ocena:

X

 

 

Dodatna usposabljanja zaposlenih glede področja integritete in preprečevanja korupcije.

 

 

 

 

 DA

 DELNO

 NE

2

 

1.     ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITETE

Št. dokumenta: 007-2/2025/2

Sestanka delovne skupine, dne 28. 6. 2024, so se udeležili člani delovne skupine:

Tatjana Diaci, vodja delovne skupine,

Andrej Štrukelj, Eva Pušenjak, Nina Smej in Mojca Kogoj.

Člani delovne skupine so se dogovorili za program dela delovne skupine.

Vodja delovne skupine je zaposlene seznanil o pričetku aktivnosti za prenovo načrta integritete in jih povabil k sodelovanju.

Do 30. 8. 2024 se zbere potrebno dokumentacijo, ki je potrebna pri pripravi načrta integritete ter opravi razgovor z zaposlenimi na posameznem področju ter skupaj pregleda ali bi bilo mogoče določena tveganja zmanjšati in odpraviti. Na naslednjem sestanku se bo zbrano dokumentacijo pregledalo in preverilo njeno skladnost s predpisi.

Delovna skupina v sestavi Tatjana Diaci, Andrej Štrukelj, Eva Pušenjak, Nina Smej in Mojca Kogoj se dogovori o programu dela, zbere potrebno dokumentacijo in se dogovori, kako bodo o načrtu integritete obveščeni ostali zaposleni.

Zaposlene na prvi pedagoški konferenci obvesti o namenu, aktivnostih in ciljih. Od zaposlenih pričakuje aktivno sodelovanje, da prispevajo svoje ideje in predloge za dosego ciljev načrta integritete.

Predstavniki delovne skupine bodo med zaposlenimi izvedli intervjuje za pridobitev informacij za prepoznavanje tveganj.

Naslednji sestanek bo predvidoma dne 15. 11. 2024

Posredovanje zapisnika v vednost odgovorni osebi (predstojniku) zavezanca.

Podpis vodje delovne skupine

Tatjana Diaci

2.     ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITETE

Št. dokumenta: 007-2/2025/3

Sestanka delovne skupine, dne 15.11.2024 so se udeležili člani delovne skupine:

Tatjana Diaci, vodja delovne skupine,

Andrej Štrukelj, Eva Pušenjak, Nina Smej in Mojca Kogoj.

Skupaj z odgovorno osebo za posamezno področje smo pregledali posamezna koruptivna tveganja za posamezno področje.

Na tem sestanku smo se osredotočili na pregled koruptivnih tveganj znotraj naše organizacije. Ocenili smo izpostavljenost tveganjem in določili stopnjo kritičnosti teh tveganj. Nato smo predlagali ukrepe za preprečevanje tveganj, za izboljšanje stanja in preprečevanje pojava novih tveganj.

Ocene in komentarje v zvezi s posameznim koruptivnim tveganjem smo napisali znotraj tabel, ki se nanašajo na posamezno koruptivno tveganje.

Na podlagi pogovora znotraj delovne skupine smo se dogovorili, da bomo na naslednjem sestanku ponovno pregledali načrt integritete in pripravili končne ugotovitve v zvezi s preprečevanjem korupcije znotraj naše organizacije.

Naslednji sestanek bo predvidoma v mesecu marcu 2025.

Posredovanje zapisnika v vednost odgovorni osebi (predstojniku) zavezanca.

Podpis vodje delovne skupine

Tatjana Diaci

  1. ZAPISNIK DELOVNE SKUPINE ZA NAČRT INTEGRITET

Številka: 007-2/2025/3

Datum:  27.5.2025

Sestanka delovne skupine, dne 27. 5. 2025 so se udeležili člani delovne skupine:

Nina Smej, vodja delovne skupine,

Andrej Štrukelj, Aleš Pustovrh, Branko Bizjak in Andrej Glavič.

  1. Uvodne ugotovitve:

S sklepom se je oblikovala nova delovna skupina za oblikovanje načrta integritete v Osnovni šoli Dobrova v skladu s Smernicami za izdelavo, uvedbo in izvajanje načrtov integritete.

Javni zavod je v letošnjem letu, v skladu s Smernicami za izdelavo, uvedbo in izvajanje načrtov integritete (v nadaljevanju: Smernice), posodobil načrt integritete in ga ažuriral skladno s Smernicami ki veljajo od leta 2014. Pri izdelavi dokumenta je javni zavod kot zavezanec upošteval najnovejšo verzijo vzorca načrta integritete, ki ga predvideva Komisija za preprečevanje korupcije.

V primerjavi z načrtom integritete, ki ga je organizacija izdelala v prejšnjih letih, se ugotavlja, da se je verjetnost koruptivnih ravnanj znotraj javnega zavoda zmanjšala. Javni zavod je v letu 2021 sprejel Pravilnik o preprečevanju korupcije, v katerem je določil ukrepe s katerimi se zmanjšuje verjetnost koruptivnih ravnanj. O vsebini Pravilnika o preprečevanju korupcije je javni zavod obvestil tudi vse zaposlene znotraj OŠ Dobrova ter na ta način zagotovil, da se zaposleni zavedajo svojih pravic in dolžnosti v zvezi s preprečevanjem korupcije. Javni zavod je posodobil tudi ostale pravilnike, npr. Pravilnik o načinu razpolaganja z darili.

  1. Obravnava posameznih skupin tveganj:
  2. skupina tveganj v zvezi z nasprotjem interesov – v to skupino spada nasprotje interesov, kot ga opredeljujejo ZIntPK in drugi zakoni, ki urejujejo ta institut, omejitve poslovanja, nezdružljivost funkcije ali položaja z opravljanjem dodatne dejavnosti in s članstvom v organih pravnih oseb, konkurenčna klavzula, konkurenčna prepoved ipd.;

Ad 1) Ugotovitve, ukrepi, argumentacija

V OŠ Dobrova je še vedno zaposlenih približno 86 oseb, ki so ustrezno ozaveščene na področju preprečevanja koruptivnih ravnanj.

Tveganja, ki se nanašajo na neupoštevanje nasprotje interesov, so znotraj javnega zavoda  ustrezno obvladana. Zaposleni so obveščeni o možnem nasprotju interesov ter bi se v primeru nasprotja interesov izločili iz postopka. Dodatni ukrepi na tem področju niso potrebni, saj so tveganja trenutno obvladana.

  1. skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami – javnimi in nejavnimi, dovoljenimi in nedovoljenimi, ki vplivajo na osebno integriteto zaposlenih in na normativne, kadrovske, organizacijske, finančne, informacijske, nabavne postopke, postopke najema, priprave dokumentacije, sprejemanja odločitve ipd. Sem sodijo tudi z navedenim povezani postopki prijave nedovoljenih ravnanj, o katerih poročajo uradne osebe ali prijavitelji;

Ad 2) Ugotovitve, ukrepi, argumentacija

Zaposleni pri svojem delu upoštevajo Kodeks etike javnih uslužbencev ter so bili o njem tudi ustrezno obveščeni. Zaposleni so ustrezno izobraženi in ozaveščeni, zato je verjetnost, da bi izvajali morebitno neetično ali nezakonito ravnanje majhna. Ukrepi v zvezi z zahtevo po neetičnem ali nezakonitem ravnanju so trenutno ustrezni, dodatni ukrepi na tem področju pa predvidevajo sprotno obveščanje vseh zaposlenih..

Javni zavod ima sprejet Pravilnik o preprečevanju korupcije znotraj katerega so opredeljena nekatera določila o zaščiti prijaviteljev. Ukrepi v zvezi z zaščito prijavitelja so trenutno ustrezni, do prijav morebitnih koruptivnih ravnanj znotraj javnega zavoda do sedaj ni prihajalo. Dodatni ukrepi na tem področju razen sprotnega obveščanja sodelavcev trenutno niso predvideni in tudi ne potrebni.

Javni uslužbenci so redno obveščeni o svojih obveznostih v zvezi s prijavo daril. Po trenutno znanih podatkih do prejemanja daril nad dovoljeno vrednostjo 50,00 € (kjer mora javni uslužbenec izpolniti obrazec za evidentiranje prejetega darila in ga izročiti pristojni osebi) oz. nad 100 EUR s strani javnih uslužbencev še ni prihajalo. Javni uslužbenci so ustrezno izobraženi in ozaveščeni, kljub temu pa bo pooblaščenka integritete na OŠ Dobrova v letošnjem letu v mesecu juniju zavezance za prijavo premoženja ponovno obvestila o njihovih dolžnosti prijavljanja daril.

Do nedovoljenega sprejema daril s strani javnih uslužbencev ni prihajalo. Trenutno prav tako še ni prišlo do vpisa daril v seznam daril. Znotraj javnega zavoda je vzpostavljen seznam daril ter določen skrbnik, odgovoren za ažuriranje tega seznama. Tveganja v zvezi z nedovoljenim sprejemanjem daril so trenutno obvladana, dodatni ukrepi na tem področju pa niso potrebni.

Trenutno do lobiranja znotraj javnega zavoda še ni prišlo, če bi prišlo do lobiranja bi zaposleni o tem izdelali zapisnik ter upoštevali druga zakonska določila, ki se nanašajo na lobiranje. Določila, ki se nanašajo na lobiranje so opredeljena tudi znotraj Pravilnika o preprečevanju korupcije. Ukrepi na področju lobiranja so trenutno ustrezni, zato dodatni ukrepi na tem področju trenutno niso potrebni.

Do nedovoljenih vplivov znotraj javnega zavoda ne prihaja. Če bi do nedovoljenih vplivov prišlo, bi zaposleni o tem obvestili predstojnika. Trenutni ukrepi v zvezi z nedovoljenimi vplivi so ustrezni.

  1. skupina tveganj v zvezi z javnimi naročili in drugimi oblikami nakupa ali najema blaga, storitev, gradenj in drugih del, ki ne dosegajo višine, na katero zakon veže obvezno uporabo postopkov javnega naročanja, gre pa za porabo oziroma uporabo javnih sredstev in bi bilo zaradi tega potrebno, da se smiselno upoštevajo načela javna naročanja; pomen in namen protikorupcijske klavzule; sledljivost in transparentnost porabe javnih sredstev; javne objave, ipd;

Ad 3) Ugotovitve, ukrepi, argumentacija

Javni zavod ima v zadnjem obdobju zelo malo večjih javnih naročil, ter posluje večinoma z naročilnicami. Do morebitnih pritožb ali revizij javnih naročil znotraj javnega zavoda ne prihaja. Zaposleni, ki izvajajo javna naročila so ustrezno usposobljeni. Dodatni ukrepi v zvezi z izvajanjem javnih naročil trenutno niso potrebni.

  1. skupina tveganj v zvezi s specifiko poslanstva institucije sprejem otrok v vrtec, podarjanje ocen;

Ad 4) Ugotovitve, ukrepi, argumentacija

Pri skupini tveganj v zvezi s specifiko poslanstva javnega zavoda se je delovna skupina osredotočila na ocenjevanje tveganj glede sprejema otrok v javni zavod in podarjanja ocen.

Tveganje na področju sprejema otrok v javni zavod je obvladano predvsem zaradi obstoja komisije, ki odloča o sprejemu otrok v vrtec in pri svojem delu dosledno sledi določbam pravilnika, ki ureja to področje. Poleg tega obstajajo določeni kriteriji za sprejem otrok v vrtec, na podlagi odločitve o sprejemu ali nesprejemu pa ima vsakdo možnost pritožbe na Svet zavoda.

Pri tveganju podarjanja ocen delovna skupina ugotavlja, da je tveganje obvladano. Slednje utemeljuje s tem, da so kriteriji ocenjevanja določeni vnaprej in javno objavljeni na spletni strani šole, prav tako je javno tudi ocenjevanje, vpeljano je samoocenjevanje, zaupa se posamezni presoji, na oceno pa je vselej možna tudi pritožba, o kateri odloča komisija.

Zaposleni so ustrezno izobraženi in ozaveščeni na tem področju. Dodatni ukrepi trenutno niso potrebni.

  1. skupina tveganj, ki jih posameznim zavezancem za njihovo upravljanje določi komisija ali jih komisiji predlagajo za posamezne ali skupino istovrstnih zavezancev revizorji ali državni organi z nadzorstvenimi pristojnostmi.

Ad 5) Ugotovitve, ukrepi, argumentacija

Do sedaj do morebitnih pritožb v zvezi z zaposlovanjem še ni prihajalo. V primeru morebitnega zaposlovanja so postopki zaposlovanja transparentni ter ustrezno dokumentirani. Tveganja v zvezi z zaposlovanjem so ustrezno obvladana, dodatni ukrepi na tem področju pa niso potrebni.

Na podlagi zgoraj opredeljenih ugotovitev delovna skupina zaključuje z letnim pregledom načrta integritete. Tveganja, ki jih delovna skupina predlaga v izvedbo v naslednjem letu so opredeljena v Registru tveganj koruptivnih protipravnih in drugih neetičnih ravnanj in jih bo skrbnik načrta integritete ob potrditvi s strani predstojnika vpisal v elektronski register Komisije za preprečevanje korupcije.

Zaposlene se na pedagoški konferenci obvesti o sprejetih, posodobljenih internih predpisih in izvedbi načrta integritete. Od zaposlenih se v prihodnje pričakuje aktivno sodelovanje, da prispevajo svoje ideje in predloge za dosego ciljev načrta integritete.

Zaposleni bodo v roku 8 dni po sprejetju načrta integritete seznanjeni z načrtom integritete, kar bo razvidno it tabele, kamor se bodo podpisali o seznanjenosti.

Ukrepi, ki smo si jih zadali za naslednje leto: izobraževanje na področju novih smernic integritete, razdelitev priročnika in povzetka smernic za sodelavce, redno usposabljanje zaposlenih na temo etike, integritete in preprečevanja korupcije, obvestilo sodelavcem o zakonu o zaščiti prijaviteljev ter o etičnem kodeksu javnih uslužbencev.

Naslednji sestanek bo predvidoma dne 22. 9. 2025.

Posredovanje zapisnika v vednost odgovorni osebi (predstojniku) zavezanca.

Vodje delovne skupine:

Nina Smej

ZAKLJUČNO POROČILO DELOVNE SKUPINE NAČRTA INTEGRITETE OŠ DOBROVA

Številka: 007-2/2024/4

Datum: 27.5.2025

Zadeva: ZAKLJUČNO POROČILO O DELU DELOVNE SKUPINE ZA OBLIKOVANJE NAČRTA INTEGRITETE V OSNOVNI ŠOLI DOBROVA

  1. UVOD

Na podlagi Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20, v nadaljnjem besedilu: ZIntPK) in Smernic za izdelavo, uvedbo in izvajanje načrtov integritete z dne 27. 2. 2014 je bila v OŠ Dobrova dne 5. 5. 2025, imenovana nova petčlanska delovna skupina za oblikovanje načrta integritete. V delovno skupino so bili imenovani naslednji člani:

 

Funkcija

Ime in priimek zaposlenega

Delovno mesto

Vodja delovne skupine

NINA SMEJ

Učiteljica predmetnega pouka

Član delovne skupine

ANDREJ ŠTRUKELJ

Računovodja

Član delovne skupine

ALEŠ PUSTOVRH

Učitelj predmetnega pouka

Član delovne skupine

BRANKO BIZJAK

Učitelj OPB

Član delovne skupine

ANDREJ GLAVIČ

Vzgojitelj

 

Delovna skupina je s svojim delom začela dne 5. 5. 2025. Naloga delovne skupine je bila, da do 27. 5. 2025 oblikuje načrt integritete ter ga predloži predstojniku zavezanca.

  1. POSTOPEK OBLIKOVANJA NAČRTA INTEGRITET

Oblikovanje načrta integritete je potekalo na delovnih sestankih delovne skupine kot tudi s posvetovanji z nekaterimi zaposlenimi z določenega področja dela zavezanca.

Na vsakem sestanku je bil izdelan zapisnik, iz katerega so razvidni sklepi delovne skupine ter rok za realizacijo teh sklepov.

O svojem delu in fazah oblikovanja načrta integritete je delovna skupina poročala odgovorni osebi.

  1. ZAKLJUČEK OBLIKOVANJA NAČRTA INTEGRITET

Delovna skupina je z oblikovanjem načrta integritete zaključila dne 27. 5. 2025. Načrt integritete OŠ Dobrova je bil izdelan skladno s Smernicami za izdelavo, uvedbo in izvajanje načrtov integritete z dne 27. 2. 2014 in vzorcem načrta integritete ter vsebuje vse potrebne in predpisane sestavine.

Iz zapisnikov delovanja delovne skupine so razvidni razlogi, ki so vodili delovno skupino pri oceni identificiranih tveganj oziroma argumentacija ocene kot tudi predlaganih ukrepov za odpravo in preprečevanja nastanka novih tveganj korupcije in drugih neetičnih ravnanj.

Vse podrobnosti so razvidne iz posameznih poglavij in tabel načrta integritete ter njegovih prilog.

Delovna skupina ob tem poudarja, da je načrt integritete dokument, katerega vsebina je rezultat timskega dela delovne skupine, sodelovanja z ostalimi zaposlenimi na posameznih delovnih področjih kot tudi vodstva OŠ Dobrova.

Načrt integritete prikazuje kritično analizo izpostavljenosti institucije tveganjem ter s tem tudi možnosti za nastanek koruptivnih in drugih neetičnih ravnanj, kot tudi možnosti in ukrepe, kako ta tveganja obvladovati oziroma upravljati z njimi.

Skladno z ugotovitvami v načrtu integritete bomo zaposleni in vodstvo OŠ Dobrova ravnali z namenom, da odpravimo ugotovljena tveganja ter s tem zmanjšamo možnost za nastanek korupcije.

To zaključno poročilo je bilo napisano z namenom predaje oblikovanega oziroma izdelanega načrta integritete predstojniku OŠ Dobrova.

Vodja delovne skupine:

 

 

Nina Smej

 

______________________

Vodstvo zavezanca:

 

 

Sonja Bregar Mazzini

 

______________________

 

Letno

poročilo

O IZVAJANJU NAČRTA

INTEGRITETE V OBDOBJU OD

MAJA [2024] DO MAJA [2025]

 

27. člen Smernic za uresničevanje načrtov integritete

 

Kako oddati letno poročilo?

Kaj potrebujem za izpolnitev poročila?

 Zadnji rok za poročanje: 5. junij tekočega leta

 

Letno poročilo oddamo preko spletne aplikacije Register tveganj. Odpremo zavihek »Oddaja poročila«, kjer se nahaja gumb »Dodaj dokument«, ki odpira pogovorno okno za izbiro datoteke.

 

Za pripravo poročila potrebujemo: aktualni načrt integritete svoje organizacije in zapisnike sestankov delovne skupine za obdobje poročanja.

Pomoč in podpora

Komisija za preprečevanje korupcije – Center za razvoj in preventivo je pravi naslov za vse rešitve.

 

* integriteta@kpk-rs.si

( 01/400 57 10 – centrala

Podatki o zavezancu za izdelavo načrta integritete

Institucija/organ:

OSNOVNA ŠOLA DOBROVA

Predstojnik/-ca in njegovi/njeni kontaktni podatki:

Sonja Bregar Mazzini SONJA.BREGAR@GUEST.ARNES.SI

TELEFON:  01 360 12 22

 

Pooblaščenka za integriteto (PI) in njegovi/njeni kontaktni podatki:

NINA SMEJ  

 

TELEFON:

01 360 12 20

 

Datum:

4.6.2025

Ukrepi, ki smo jih določili v načrtu integritete in smo jih izvedli

Tveganje

Opis ukrepa

Način izvedbe

ZAHTEVA NEETIČNEGA ALI NEZAKONITEGA RAVNANJA

Obvestilo zaposlenim o tem, kako ravnati v primeru, ko bi želeli anonimno prijaviti zaznano koruptivno ravnanje.

Ravnateljica in pooblaščenec za integriteto sta ponovno obvestila zaposlene o pravica in obveznostih na tem področju.

Ukrepi, ki smo jih določili v načrtu integritete in jih nismo izvedli

Tveganje

Opis ukrepa

Razlog, da ukrep ni bil izveden/kaj bi potrebovali, da bi ukrep lahko izvedli

Skupina tveganj v zvezi z vplivi in zahtevami –nedovoljeno sprejemanje daril

 

Ni še bilo formalno imenovanega skrbnika seznama daril.

Ravnateljica bo še formalno (s sklepom) imenovala (prej ustno imenovana) skrbnika seznama daril.

 Preobremenjenost in prepričanost, da zadošča, da je ime skrbnika navedeno v Pravilniku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Ukrepi, ki smo jih NA NOVO določili v načrtu integritete

Tveganje

Opis ukrepa

Način izvedbe

 

 

 

 

NEDOVOLJENO SPREJEMANJE DARIL

TVEGANJA ZARADI NEPOZNAVANJA PRAVA IN NEINFORMIRANOSTI ZAPOSLENIH

Izobraževanje zaposlenih v zvezi z smernicami KPK in glede vseh področij kjer so zaposleni izkazali nepoznavanje, neizkušenost…

 

Delodajalec bo za             

zaposlene pripravil           

kratko izobraževanje.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razlogi za posodobitev načrta integritete (npr. zaznava novih tveganj, obvladana tveganja, uvedba učinkovitejših ukrepov, drugo...)

Uvedba učinkovitejših ukrepov in dopolnitev obstoječih

Število in vrsta tveganj ter ukrepov iz načrta integritete, ki so jih zaznali oz. izvedli vodstveni delavci sami v okviru upravljanja in vodenja.

0

Ali so bile posodobitve načrta integritete izvedene zaradi zaznav nadzornih organov (kot so Računsko sodišče, inšpektorati, Komisija za preprečevanje korupcije ipd.)?

NE

Kolikokrat smo se v času od zadnjega poročanja sestali PI in delovna skupina? Katere teme smo obravnavali?

1 X v 2025 v času pooblaščenca za integriteto in 2 x v letu 2024.

Obravnava novih smernic KPK.  

Kolikokrat je v času od zadnjega poročanja PI poročal vodstvu o izvajanju ukrepov iz načrta integritete? Je bilo poročanje pisno, ustno?

3 X, pisno po vsakem izvedenem sestanku delovne skupine in ob vsaki spremembi.

Na kakšen način v naši organizaciji spremljamo in se obveščamo o izvajanju ukrepov iz načrta integritete (PI obvešča zgolj vodstvo, PI obvešča vodilne delavce na kolegijih, PI/vodstvo obvešča nadzorstveni organ, informacije se objavijo na oglasni deski/intranetu, informacije se zaposlenim sporočijo na skupnih sestankih zaposlenih...)

Člani delovne skupine in ostali zaposleni problematiko obravnavajo najpogosteje na učiteljskem zboru. Pooblaščenec izvede predstavitev delovnega načrta na uvodni konferenci učiteljskega zbora in opravi poziv zaposlenim, naj sodelujejo pri dopolnitvah Načrta integritete. Izvaja se pisno obveščanje zaposlenih v maju in juniju v zvezi z osnutkom novega načrta integritete. Po sprejemu novega Načrta integritete se jih obvesti o vsebini sprejetega načrta. Redno se izvaja pisno obveščanje o višini dovoljenih daril ob koncu šolskega leta.  Informacije pooblaščenka integritete objavlja sproti na oglasni deski v zbornici.

Pravilnik o preprečevanju korupcije je na oglasni deski v zbornici.

Člani skupine problematiko obravnavajo sproti na obdobnih sestankih in o zaključkih le-teh poročajo ravnateljici.

Izvajanja ukrepov iz načrta integritete ravnateljica  spremlja oz. obravnava na sestankih ob poročanju skrbnika.

 

 Vpliv upravljanja s tveganji na našo organizacijo (na sodelavce, zunanje deležnike, na naš način poslovanja...)

1.      VPLIV NA SODELAVCE

Ozaveščenost in usposabljanje: Z uvedbo izobraževanj (s področja preprečevanja korupcije, lobiranja, določanja višine daril…) se je povečala ozaveščenost zaposlenih o obstoju tveganja in odgovornem ravnanju kjer so tveganja povečanja.

 

2.      VPLIV NA ZUNANJE DELEŽNIKE

Transparentnost delovanja: sproten nadzor nad tveganji je povečal zaupanje deležnikov. Z upravljanjem smo zmanjšali tveganja za konflikt interesov, tako, da smo uvedli obveznost razkrivanja interesov pri sodelovanju z zunanjimi partnerji Osnovne šole.

 

3.      VPLIV NA NAČIN SODELOVANJA

K večji skladnosti z zakonodajo in etičnimi standardi smo prispevali z rednim spremljanjem zakonodaje (nove smernice KPK) in sprejemom in ažuriranje pravilnikov (Interni Pravilnik o preprečevanju korupcije, Pravilnik o darilih, Navodila o postopkih prijave koruptivnega dejanja) in obrazcev (Obrazec o evidentiranju darila, potrdilo o izročitvi obrazca evidentiranju darila).

Dodatne opombe.

 

 

 

 

 

Izjava predstojnika

C

Kot predstojnik/-ca se zavedam in prevzemam odgovornost za vzpostavitev, izvajanje in posodabljanje načrta integritete z namenom krepitve integritete in obvladovanja korupcijskih tveganj in tveganj za druga protipravna in neetična ravnanja s ciljem zaščite javnega interesa in javnih sredstev.

 

DNE 5.6.2025                                PREDSTOJNIK: Sonja Bregar Mazzini , ravnateljica OŠ Dobrova

PREDSTOJNIK/-CA S SVOJIM PODPISOM POTRDI RESNIČNOST PODATKOV.

'

Dodatne informacije in podpora: 01/400 57 10 .

 

Številka: 007-2/2025/1

Datum:  7.  3. 2025

SKLEP O IMENOVANJU DELOVNE SKUPINE ZA OBLIKOVANJE NAČRTA INTEGRITETE IN POOBLAŠČENCA ZA INTEGRITETO V OSNOVNI ŠOLI DOBROVA

  1. IMENOVANJE DELOVNE SKUPINE IN POOBLAŠČENCA ZA INTEGRITETO

Na podlagi 47. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 - ZZPri, v nadaljnjem besedilu ZIntPK) ter 3., 8. in 10. člena Smernic (Številka: 0074-1/2024/2 43001) za izdelavo, uvedbo in izvajanje načrtov integritete, ki so bile sprejete na seji Komisije za preprečevanje korupcije, dne 29. 11. 2024, izdajam sklep s katerim:

  • imenujem pooblaščenca za integriteto v OSNOVNI ŠOLI DOBROVA in
  • imenujem v delovno skupino za oblikovanje Načrta integritete v OSNOVNI ŠOLI DOBROVA sledeče člane/ice:

Funkcija

Ime in priimek zaposlenega

Delovno mesto

 

 

 

Vodja delovne skupine (pooblaščenec za integriteto):

NINA SMEJ

učiteljica predmetnega pouka

Član delovne skupine:

 

BRANKO BIZJAK

učitelj OPB

 

Član delovne skupine:

 

ANDREJ ŠTRUKELJ

računovodja

Član delovne skupine:

 

ALEŠ PUSTOVRH

učitelj predmetnega pouka

Član delovne skupine:

 

ANDREJ GLAVIČ

VPO - pomočnik vzgojitelja

 

 

 

1.1 Z dnem imenovanja prej navedene delovne skupine je članstvo v skupini prenehalo dosedanjemu/i članu/ici skupine: MOJCA KOGOJ, EVA PUŠENJAK in TATJANA DIACI.

1.2 Na podlagi 10. člena smernic za Pooblaščenca za integriteto (Vodjo delovne skupine) imenujem:  NINA SMEJ, učiteljica predmetnega pouka,  prof. germanistike, ki bo vodila delovno skupino.  Pooblaščenec za integriteto izvaja pooblastila in naloge skladno z 11. členom Smernic za uresničevanje načrtov integritete. Vodja delovne skupine lahko po potrebi v delo delovne skupine vključi tudi druge zaposlene v OŠ Dobrova.

1.3 Delovna skupina bo na podlagi 9. člena Smernic upravljala sledeče naloge:  

-obveščanje zaposlenih o namenu, aktivnostih in ciljih; 

-predstavljanje načina oblikovanja načrta integritete;

-zaposlene povabi, da sodelujejo in aktivno prispevajo ideje in predloge za čim bolj racionalno in kakovostno izbiro načinov, poti in ukrepov za dosego ciljev načrta integritete; 

-zagotovi interni elektronski naslov ali vzpostavi drug način, s katerim lahko zaposleni pošiljajo vprašanja in predloge v zvezi z izdelavo načrta integritete; 

- zbere potrebno dokumentacijo (npr. predpise, načrte dela, različna poročila,                                    analize, evidence, organigrame ipd.) kot vir, iz katerega bo črpala podatke in informacije o dejavnikih tveganja, za izdelavo in uvedbo načrta integritete;                  

- razjasni druga vprašanja, vezana na izdelavo in uvedbo načrta integritete.

Delovna skupina pri izvajanju načrta integritete:

- pomaga pri delu pooblaščencu za integriteto;

- nadomešča pooblaščenca za integriteto (člani delovne skupine) v njegovi

odsotnosti;

- sprejema predloge zaposlenih za posodobitev oziroma izboljšave načrta integritete;

- svetuje zaposlenim pri izvajanju načrta integritete;

- razjasni druga vprašanja, vezana na izvajanje in posodabljanje načrta integritete

1.4 Naloge, obveznosti in pristojnosti pooblaščenca za integriteto, predstojnika zavezanca in zaposlenih pri zavezancu so opredeljene v 10., 11. in 12. členu Smernic. Pooblaščenec za integriteto je zadolžen tudi za vpis novih tveganj v register tveganj, ki je del načrta integriteta, ki vsebuje s strani predstojnika potrjen in sprejet seznam tveganj, ukrepov, prioritet, nosilcev in rokov, in je del elektronskega sistema, ki ga vodi in upravlja Komisija.

1.5  Administrativna opravila za delovno skupino bo opravljala: VALERIJA BOŽIČ, Tajnik VIZ VII/1 (I).

1.6 Predstojnik ugotavlja, da med zaposlenimi zavezanca ni osebe, ki bi imela čas, vse potrebne strokovne kompetence, znanja in izkušnje potrebne za samostojno pripravo in oddajo načrta integritete, se je zavezanec odločil, da bo pred oddajo dokumentacije na Komisijo za preprečevanje korupcije naročil zunanje strokovno pravno svatovanje na tem področju. Zunanji izvajalec bo v okviru svetovanj, za zaposlene pripravil periodična (občasna/po potrebi) izobraževanja na področju integritete in preprečevanja korupcije in ostalih povezanih področij, ki zadevajo delovanje zavezanca. Izobraževanja in svetovanja se izvajajo s ciljem, da bi najemanje zunanjih izvajalcev za sodelovanje pri izdelavi Načrtov integritete bilo v bodoče potrebno le izjemoma.

  • Odgovorna oseba za oblikovanje načrta integritete je Sonja Bregar Mazzini (predstojnik zavezanca).
  1. POSTOPEK OBLIKOVANJA NAČRTA INTEGRITET

2.1 Oblikovanje načrta integritete bo potekalo na delovnih sestankih delovne skupine kot tudi s posvetovanji z nekaterimi zaposlenimi z določenega področja dela zavezanca ob pomoči zunanjih pravnih strokovnjakov.

2.2 Delovna skupina v prejšnji sestavi je s svojim delom začela 28.6.2024 na prvem sestanku, drugi sestanek, 15.11.2024. Naloge nove delovne skupine pa so, da do 27.5.2025 oblikuje (posodobljen) načrt integritete ter ga predloži predstojniku zavezanca, ki ga bo pregledal in potrdil.

2.3 V času oblikovanja načrta integritete se bo delovna skupina sestala na enem oz. vsaj enem delovnem sestanku. Na sestanku bo izdelan zapisnik, iz katerega bodo razvidni sklepi delovne skupine ter rok za realizacijo teh sklepov.

2.4 O svojem delu in fazah oblikovanja načrta integritete bo delovna skupina poročala predstojniku zavezanca oziroma drugi odgovorni oziroma pooblaščeni osebi.  Sledenje naloge bo v imenu delovne skupine opravljal Pooblaščenec za integriteto, ki bo skrbel za to, da so sprejeti ukrepi in izboljšave uresničeni ali uvedeni skladno z določenim rokom ter najmanj vsake tri mesece poroča predstojniku o realizaciji ukrepov in izboljšav.

  1. ZAKLJUČEK OBLIKOVANJA NAČRTA INTEGRITETE in ROKI ZA IZVEDBO:

3.1 Delovna skupina bo z oblikovanjem načrta integritete zaključila najkasneje do 27.5.2025.

3.2 Osnutek poročila bo pripravila pooblaščenka za integriteto in ga bo, s posodobljenim načrtom integritete, do 27.5. 2025 poslala v sprejem in pregled predstojniku organizacije.

3.3  Predstojnik zavezanca sprejme načrt integritete, skupaj s končnim načrtom izboljšav in ukrepov (registrom tveganj) do  3.6.2025.

3.4 Z dnem, ko predstojnik, skupaj s pooblaščencem in delovno skupino zaposlene seznani s sprejetim načrtom integritete, je sistem načrta integritete uveden v poslovanje institucije. 

3.5 Pooblaščenec za integriteto bo najkasneje do 5.6 2025 v elektronski register, v katerega pooblaščenec za integriteto vpisujejo podatke iz registrov tveganj, oddala elektronsko poročilo o izvedenih ukrepih iz načrta integritete.

https://registri.kpk-rs.si/registri/integriteta/login/?next=/registri/integriteta/

3.6 Pooblaščenca za integritete se zadolži, da uredi vse potrebno, da zavezanec izpolni tudi obveznosti 16. odstavka, 9. člena Zakona o zaščiti prijaviteljev (ZZPri, Uradni list RS, št. 16/23): »(16) Zavezanec do 1. marca tekočega leta za prejšnje leto Komisiji za preprečevanje korupcije po elektronskem obrazcu, dostopnem na spletnih straneh Komisije za preprečevanje korupcije, poroča o številu prejetih, anonimnih in utemeljenih prijav ter o številu obravnavanih povračilnih ukrepov, v poročilu pa navede tudi podatek o zaupniku.«  Obrazec je dostopen na: https://www.kpk-rs.si/sl/aktivnosti-komisije/zascita-prijaviteljev/obrazci-za-elektronsko-porocanje-po-zzpri

3.7 Seznanitev zaposlenih z načrtom integritete izvede pooblaščenec za integriteto ali v dogovoru z njim drugi zaposleni v osmih dneh od sprejema ali posodobitve načrta integriteteNovo zaposlene sodelavce se z načrtom integritete seznani v osmih dneh po zaposlitvi. O seznanitvi z načrtom integritete vsak zaposleni podpiše izjavo.

4.Ta sklep začne veljati z dnem podpisa in velja do preklica.

 

Pripravila Vodja delovne skupine in Pooblaščenec načrta Integritete:

 

Nina Smej

 

Vodstvo zavezanca:

Ravnateljica

 

Sonja Bregar Mazzini

 

 

 

Poslano:

- 1 x vsem navedenim v sklepu

- 1 x arhiv