Italija (29. 5. - 4. 6. 2022)

Predstavitev, ki so jo oblikovale učenke:

https://www.canva.com/design/DAFDAfXs1R8/lZHFQBraPcw7YWOShwauSw/view?utm_content=DAFDAfXs1R8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

OŠ Dobrova je vključena v Erasmus+ projekt z naslovom “USING TECHNOLOGY TO IMPLEMENT A HEALTHY LIFE” . V njem sodelujejo še osnovne šole iz Aten (Grčije), Aranjueza (Španije), Wodzislawa (Poljske) ter Stie in Pratovecchia (Italije). V majhnem mestecu Stia v Toscani je potekalo zaključno srečanje projekta.

S strani OŠ Dobrova se je srečanja udeležilo 5 učenk: sedmošolke Kristina Jevšjak, Eva Kogovšek in Iva Šurlan ter osmošolki Julija Rihar in Katja Žerovnik, ki so našo šolo zastopale z izjemnim pristopom. Spremljale smo jih koordinatorica projekta Erasmus+ Alenka Čudič, učiteljica razrednega pouka, učiteljica naravoslovja in biologije Sandra Starešinič in svetovalna delavka Petra Prevec.

Srečanje na šoli »Instituto Comprensivo Alto Casentino« je potekalo od ponedeljka, 30. maja 2022, do petka, 3. junija 2022. Na dolgo pot smo se en dan prej podale z avtobusnim prevozom Flixbus, ki nam je omogočil, da smo lahko s seboj odnesle darila za sodelujoče države. Ko so bili učitelji in učenci na izmenjavi na OŠ Dobrova, so se udeležili delavnice z glino in izdelali zelo lične keramične izdelke, ki jih bodo imeli v dragocen in trajen spomin.

V ponedeljek, 30.5., smo se vse udeležene ekipe zbrale na šoli, kjer je potekala uvodna slavnostna prireditev, na kateri so nastopili vsi učenci vrtca in šole. Predšolski otroci so zaigrali na ukulele in predstavili najbolj priljubljene italijanske pesmice, učenci razredne stopnje so pripravili muzikal, v katerem so v italijanščini predstavili basen, učenci predmetne stopnje pa so se predstavili s plesno točko. Učitelji in učenci iz vseh držav pa smo skupaj zaplesali na vsem zelo znano pesem Jerusalema. Italijani so držali dano obljubo, da bo njihovo srečanje bogato s petjem in plesom. V šoli se še posebej skrbno pripravljajo na festival in so v okviru tega projekta poslikali star pianino s posebnimi slikami, mislimi in sporočili. Svoj pečat je na klavirju pustila tudi naša ekipa. Po uvodni prireditvi smo učitelji odšli na ogled mesta Arezzo, učenci pa k svojim gostujočim družinam, da so se lahko bolje spoznali.

V torek, 31.5., smo se z učenkami udeležile različnih delavnic. Učenke so v likovnem laboratoriju ustvarjale geometrijske like,  udeležile so se delavnice robotike in izdelale več različnih robotkov, ki so se uspešno odzivali na njihova programirana navodila, sprostile pa so se na delavnici plezanja v športni dvorani pod vodstvom trenerjev. Med delavnicami smo se pogovarjali z učenkami šole, ki so povedale, da imajo pouk med 8. in 13. uro. V oddelkih je okrog 20 učencev. Na predmetni stopnji imajo naslednje predmete: italijanščino, latinščino, francoščino in angleščino, matematiko, zgodovino, mitologijo, antologijo, geografijo, biologijo, umetnost, glasbo, šport in tehnologijo. Ocene imajo od 4 do 10. Malice in kosila nimajo urejenega na šoli, zato nosijo malico s seboj, kosilo jedo doma. V času pouka so maske še vedno obvezne. Drugi učitelji so odšli na ogled vrtca in šole v mesto Montemiggnaio, kjer delo poteka v manjših učnih skupinah. Učenci s posebnimi potrebami imajo svojega asistenta, vzdušje je zelo umirjeno. V tem vrtcu in na šoli nosijo uniforme, ki drugače niso obvezne. V popoldanskem času smo si pod vodstvom odlične vodičke ogledali muzej volne v Stii. Učenci so se preizkusili v vezenju in si izdelali posebna kazala za knjige.

V sredo, 1.6., smo se z avtobusom odpravili na voden ogled po Firencah. Vodička nam je razložila nastanek Firenc, povedala zanimive anekdote in nam razkazala zgodovinski center z bogato arhitekturo. Po kosilu smo imeli čas za samostojno raziskovanje mesta in mestnega utripa ter za nakup spominkov za najbližje in sodelavce šole. Po prihodu iz Firenc so vse gostujoče družine, ki so se tekom celotnega srečanja s svojo gostoljubnostjo in odprtostjo izjemno izkazale, organizirale tečaj lokostrelstva za učence, druženje pa so zaključili v piceriji, ki so jo odprli posebej za ta dogodek.

V četrtek, 2.6., smo se z avtobusom odpravili v Nacionalni park »Casentino Forests«. Občudovali smo  več stoletij stara drevesa. Najstarejše drevo je staro 400 let in vsi udeleženci projekta smo okrog njega sklenili prijateljski krog. To so doživetja, ki se vtisnejo globoko v srce in dušo. Po nacionalnem parku so nas vodili izkušena skavtinja, ki je ves čas poudarjala primerno vedenje v naravi in dva karabinjera, ki sta nenehno skrbela za varnost vseh udeležencev. Po dolgem sprehodu med zanimivimi drevesi smo si lahko ogledali razstavo ptic, ki živijo v tem parku. Ostaja tudi rezervat, ki je ograjen in ga preučujejo v znanstvene namene že več kot 25 let. Pred odhodom smo si ogledali še starodavno lekarno, ki je še vedno delujoča, saj je park izjemno bogat in znan tudi po različnih zeliščih, ki blagodejno vplivajo na zdravje. V parku smo imeli tudi piknik. Zelo lepo je bilo opazovati učence, ki so vsak iz svojega nahrbtnika vzeli odeje in brisače in se na njih podružili ne glede na jezik in starost.

Po ogledu parka smo odšli na srednjeveški grad Poppi, kjer smo občudovali umetelno izdelana stopnišča, plesno dvorano in knjižnico z zlatimi knjigami. Največji vtis na nas pa sta naredila temačen zapor za nasprotnike tistega časa in razgledna točka na stolpu.

V petek, 3.6., so potekale predstavitve držav v posameznih oddelkih. Naša dekleta so se izjemno dobro pripravila in tekoče spregovorila v angleškem jeziku. Predstavitev je bila zasnovana zelo zanimivo in z veliko slikovnega materiala. Učenci iz Stie so najbolj pohvalili našo kulinariko (čeprav so svetovno znani po svoji) in različne športe. Nekaj učencev je omenilo, da bodo zagotovo obiskali Slovenijo. Po predstavitvah smo šli na daljši pohod do mesta Romena. Opazili smo, da smo Slovenci izredno dobro telesno pripravljeni in nam hoja v naravi in po vzpetinah ne predstavlja posebnih težav. Po okusnem kosilu na razgledni točki smo se odpravili do srednjeveškega gradu, na katerem nas je čakalo čisto posebno presenečenje. Potekala je strokovna predstavitev ujed, ki so letale nad našimi glavami in poskrbele za posebno doživetje, najbolj pa nas je navdušilo srečanje s sovo.

Dnevi so bili polni zanimivega programa in druženja, potekali so izjemno hitro. Zvečer je bila na vrsti poslovilna zabava, v katero so se vključili vsi starši šole in pripravili specialitete za zadnjo večerjo: pršut, več vrst domačega sira, testenine s tartufi, testeninske solate, mesne in zelenjavne pite, meso in priloge, na koncu pa smo se pogostili še z nutelino torto z zmagovalnim logotipom projekta. Vmes je potekal skupinski ples, od Macarene do Jerusaleme. Preko glasbe in plesa smo se počutili, kot da pripadamo večji skupnosti, v kateri se vsi razumemo brez besed. Na zaključku smo vsi udeleženci tega evropskega projekta prejeli certifikat.

V soboto zjutraj je bil čas za slovo. Bilo je zelo ganljivo, težko je to opisati. V enem tednu so se spletle nevidne vezi med italijanskimi družinami in učenci drugih držav. Kjer niso znali angleško, so to nadomestili s skrbnostjo, prijaznostjo, razvajanjem s hrano, z darilci za otroke in z iskrenim povabilom njihovih družin v Toscano.

Posebna zahvala italijanski koordinatorici tega evropskega projekta, Stefanii Boschi, učiteljici športa, geografije in naravoslovja, ki je bedela nad potekom zastavljenega programa in dobrim počutjem vseh udeležencev. Znova smo imeli priložnost pokukati v delček šolskega sistema in življenja učencev s tega konca Italije ter ovrednotiti naše pogoje, ki so zelo dobri. Sodelujoče učenke bodo predstavile vse utrinke na razrednih urah v programu Canva.

Zelo lepo nam je bilo, še raje pa smo se vrnili domov, obogateni z novimi izkušnjami in spoznanji.

Arrivederci, ragazzi!

Zapisala: Petra Prevec